Nowa funkcjonalność w Portalu Informacyjnym Sądów Powszechnych
Dodano: Kategorie: Aktualności, Sekretariat ORASzanowna Pani Mecenas,
Szanowny Panie Mecenasie,
29 listopada 2021 r. w Portalu Informacyjnym Sądów Powszechnych pojawiła się nowa funkcjonalność w postaci zakładki „Moje doręczenia”. To rozwiązanie zostało wprowadzone w efekcie rozmów podjętych przez przedstawicieli samorządu adwokackiego z Ministerstwem Sprawiedliwości, mających na celu polepszenie funkcjonowania portalu i uczynienia go narzędziem bardziej przydatnych w codziennej praktyce adwokackiej.
Zakładka została wprowadzona dla dokonywania doręczeń elektronicznych w trybie tzw. ustawy covidowej. Zakładka „Moje doręczenia” dostępna jest i dedykowana wyłącznie dla użytkowników Portalu Informacyjnego posiadających konto o charakterze „konta pełnomocnika zawodowego”.
Z informacji przekazanych przez koordynatora krajowego ds. informatyzacji sądownictwa wynika, że nastąpiła systemowa zmiana charakteru kont. Konta radców prawnych i adwokatów o uprawnieniach kont zwykłych zostały automatycznie zmienione na konta pełnomocników zawodowych.
Dla tych z Państwa, którzy dopiero będą zakładali konta w portalu istotne jest, aby prawidłowo określić typ konta podczas jego zakładania.
Wprowadzenie przedmiotowego rozwiązania jest efektem postulatów zgłoszonych przez przedstawicieli naszego samorządu w czerwcu i lipcu 2021 roku oraz na posiedzeniach Zespołu ds. doręczeń elektronicznych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego, działającego przy Ministerstwie Sprawiedliwości.
W załączeniu przesyłam Państwu „Instrukcję zakładania konta pełnomocnika w Portalu Informacyjnym”.
Jednocześnie uprzejmie Państwa informuję, że Naczelna Rada Adwokacka wciąż podejmuje starania, aby zrealizowane zostały postulaty Koleżanek i Kolegów mające na celu usprawnienie działania tego serwisu, nie odpowiada jednak za sprawność procesu uruchomienia i poprawność działania zakładki, a także za prawidłowe funkcjonowanie Portalu Informacyjnego.
Z poważaniem
adw. Przemysław Rosati
Prezes NRA